سوپر غذاها، چیستند و چگونه سلامت شما را تقویت می کنند

سال‌هاست که رژیم ذهن‌آگاه یک موضوع کلیدی مورد علاقه در سلامت و تغذیه بوده است. احتمالاً با هزاران مقاله برخورد کرده اید که رژیم غذایی مناسب را توصیه می کنند و به این جمله که شما همان چیزی هستید که می خورید اعتبار می بخشند.

در واقع، انتخاب های غذایی می تواند پیامدهای سلامتی گسترده ای داشته باشد. برخی از غذاها از طریق خواص تقویت کننده سیستم ایمنی خود باعث افزایش طول عمر می شوند. برخی دیگر به دلیل اثرات نامطلوب بر اندام های حیاتی می توانند طول عمر انسان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

در حال حاضر، “ابر غذا” اصطلاحی است که اغلب در بسیاری از بحث های رژیم غذایی سالم ظاهر می شود. در این مقاله، قبل از محدود کردن تمرکز خود به هشت محصولی که در این دسته قرار می‌گیرند، ابر غذاها را معرفی می‌کنیم.

معرفی سوپر فودها

همانطور که از نامش پیداست، سوپر فودها غذاهایی هستند که می توانند فواید سلامتی و تغذیه ای عالی را ارائه دهند. این محصولات حاوی تمام مواد مغذی ضروری برای رشد و نمو سالم هستند.

اولین استفاده اصلی از اصطلاح “ابر غذا” در اوایل قرن بیستم به عنوان بخشی از کمپین های بازاریابی موز توسط The United Fruit Company بود.

محبوبیت گسترده موز به عنوان غذاهای مغذی با مطالعات قبلی حمایت می شد که نشان می داد این میوه سرشار از مواد معدنی و ویتامین های با ارزش است. تحقیقات بعدی از آن زمان تاکنون سوپرغذاهای بیشتری را کشف کرده است و این فهرست افزایش یافته است.

اما دقیقاً چه چیزی یک محصول را به عنوان یک غذای فوق العاده واجد شرایط می کند؟

خوب، این به خواص آنتی اکسیدانی آن مربوط می شود. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که با معکوس کردن آسیب اکسیداتیو سلول های ناشی از رادیکال های آزاد در برابر بیماری ها محافظت می کنند.

رادیکال های آزاد مولکول های بسیار واکنش پذیری هستند که از فرآیندهای متابولیکی مختلف ناشی می شوند. بیشتر این مولکول ها به طور ایمن از بدن دفع می شوند. اما برای افرادی که دارای ایمنی ضعیف هستند، رادیکال‌های آزاد می‌توانند در اطراف سلول‌ها تجمع کنند و خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهند.

عمارت عروسی در گرمدره If you need any kind of information on this article related topic click here:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *